Zamówienie publiczne na usługę odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkanych w Koszalinie

Prezydent Koszalina planuje przeprowadzić postępowanie dotyczące zlecenia usługi odbioru odpadów komunalnych z obiektów, które nie stanowią miejsca zamieszkania dla osób. Mowa tu o różnego rodzaju nieruchomościach, takich jak placówki handlowe i usługowe, obiekty edukacyjne czy centra handlowe. Właściciele wspomnianych obiektów mają możliwość wystosowania deklaracji wycofania się z systemu odbioru odpadów prowadzonego przez gminę, jeżeli ich nieruchomość spełnia określone kryteria. Wydane w ten sposób oświadczenia będą miały określoną ważność i nie będzie możliwości ich anulowania przed upływem terminu zawartej umowy.

W kontekście powyższego, Prezydent Miasta Koszalina informuje o planowanym postępowaniu na zlecenie usługi publicznej, której celem będzie odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkanych. Takimi obiektami mogą być na przykład sklepy, hotele, galerie handlowe, budynki usługowe i biurowe, szkoły, szpitale, przedsiębiorstwa produkcyjne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą. Usługa ta ma być realizowana na terenie Koszalina w okresie od 1 kwietnia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku.

W nawiązaniu do powyższego, Prezydent Miasta Koszalina wyznacza termin do dnia 13 grudnia 2024 roku (czyli nie krócej niż 60 dni od daty publikacji niniejszej informacji) na złożenie stosownych oświadczeń przez właścicieli nieruchomości. Oświadczenia te mogą dotyczyć rezygnacji z uczestnictwa w systemie odbioru odpadów komunalnych organizowanym przez gminę lub deklaracji chęci wycofania się z tego systemu, jeżeli nieruchomość spełnia wymogi do objęcia takim systemem.

Oświadczenia te będą skuteczne od dnia 1 kwietnia 2025 roku, czyli od momentu wejścia w życie nowej umowy dotyczącej zamówienia publicznego na usługę odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkanych. Nie będzie możliwości anulowania tych oświadczeń przez okres obowiązywania tej umowy (do dnia 31 grudnia 2025 roku).

Jeżeli właściciele nieruchomości niezamieszkanych nie złożą odpowiedniego oświadczenia o wycofaniu się z gminnego systemu zarządzania odpadami, zostaną automatycznie włączeni do systemu prowadzonego przez Gminę Miasto Koszalin. Aby uniknąć opłat podwójnych, właściciele nieruchomości, którzy nie złożyli powyższego oświadczenia, muszą rozwiązać dotychczasową umowę z firmą zajmującą się odbiorem odpadów komunalnych.

Pisemne oświadczenia można składać osobiście w Kancelarii Urzędu Miejskiego lub Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska, przesyłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Koszalinie, Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska lub w formie elektronicznej za pomocą skrzynki podawczej na platformie usług administracji publicznej, zwanej dalej e-PUAP.